zaterdag 28 januari 2012

Hondenweer

Van de week was het zo'n hondenweer (dus rustig in de winkel..) en dus had Suus bedacht dat deze dag dé dag was om haar bordercollie Noortje mee te nemen naar de winkel.

Noortje is een beetje zieligs en allenig sinds haar hondenmaatje Joep er vorig jaar mee op hield. Nou was Joep al 14 en dus een respectabele oude heer; Suus zag het einde aankomen maar Noor dus niet.
Sinds die tijd zit Noortje een soort van te wachten tot er iemand thuis komt en dat kan wel eens lang zijn. We waren heel benieuwd hoe ze zich zou gedragen; thuis blaft ze namelijk als er iemand aan de deur komt. Maar niks hoor!


Ze vond het wel een beetje gek in het begin; staart tussen de benen en je zág haar bijna denken: "Wat moet ik hier, hoezo moet ik daar liggen, waarom mag ik niet iedereen gedag zeggen..."

  Het is een schatje en ze had een plekje bij de verwarming
Ze is braaaaf!


én een nieuwe kluif dus al snel lag ze gewoon te knorren en keek niet eens meer óp als er iemand binnen kwam.

Ze werd alleen weer even actief toen we gingen eten...

Ja, da's niet de bedoeling dus...

 
 En aan het eind van de dag:
SPELEN!!

Kortom ze is geslaagd als winkelhond!



Groetjes Janine

5 opmerkingen:

  1. Wat een lief hondje, ze heeft zich keurig gedragen, wellicht voor herhaling vatbaar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schat van een hond! Ik had ook 2 honden en toen er een dood ging was de andere ook helemaal ontheemd. Ik vond het heel zielig, want hij snapte er natuurlijk niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop haar eens te ontmoeten in de winkel. Lijkt me gezellig.

    groeten marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien heeft ze zich onwijs goed gedragen! Knap hoor!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...