maandag 23 januari 2012

Wie wat bewaart heeft wat!

Ik ben vanmorgen aangevallen!
Nietsvermoedend trok ik het kastdeurtje open waarachter ik mijn freubelmeuk stop; komt de halve inhoud me tegemoet! In die kast staan 2 manden waarin ik alles kieper waarvan ik denk dat ik het nog nodig heb of wil (af)maken. Nou stromen die manden al tijden over maar ja, je propt er gewoon nog wat boven op en dan nog wat en dan nog wat en nog wat.......
Tot de maat vol is en mijn anders altijd zo vriendelijke kast met spullen gaat gooien.
Er zit niks anders op: Opruimen!

Ken je de uitdrukking "wie wat bewaart, heeft wat"? Nou, ik ook! 
bolletjes wol, een kapotte armband, tangetjes, een ooit eens enthousiast begonnen borduurwerkje, koelkastmagneet die nog geplakt moet worden,
 een schaakstuk, nog meer wol, een soldeerbout (heb ík die daar in gestopt?), uitgedroogde verf, een héééleboel losse spelden (geen idee waar het doosje is),
 mijn haarvlecht (3 jaar geleden afgeknipt...) vol goede moed wachtend om opgestuurd te worden naar een pruikenmaker en een al lang vergeten poppenhoofdje. Nog veel meer onbenulligs natuurlijk maar daar heb ik het maar niet over.
Dat poppenhoofdje heb ik apart gelegd; die wil ik echt afmaken..
  
Jááááren terug heb ik eens samen met mijn oudste zus een cursus poppenmaken gevolgd.




Het resultaat was helemaal geweldig dus wij vol enthousiasme thuis ook aan de slag natuurlijk. Zuslief maakte nog wel meerdere popjes; ik ben heel zielig bij dat ene hoofdje blijven steken! Ken je trouwens die nieuwe uitdrukking al: "Wie wat bewaart heeft wat om af te maken..."




Groetjes Janine


5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pop!
    En met zo'n teruggevonden poppenhoofdje moet je echt nog een pop maken hoor. WOW!!!!!

    Leuk die afgeknipte vlecht hihihihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe herkenbaar. Soms zijn de dingen al zo ver over de houdbaarheidsdatum dat afmaken een blik terug in de tijd is. Maar wel leuk. Succes met opruimen!

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, leuk. Ik heb ook nog zo'n pop zitten, mijn moeder kocht die jaren geleden op een poppenbeurs. Zelfde koppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende de uitdrukking niet, maar "voel" hem heel goed aan. Die vlecht joh, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Janien, wat leuk he, het blijft een schatje!
    Dat andere koppie moet echt op een lijf hoor.
    Zo heb ik er ook nog een paar liggen van jaaaaaaren geleden.
    Ooit moeten die ook nog es af!
    Ga van je vlecht een pruikje maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...