dinsdag 28 augustus 2012

Bramenjam

Van de week heb ik bramenjam gemaakt.
Lekker kneuterig hè?
We hebben welgeteld 1 bramenstruik in de tuin maar die hangt wél bomvol!
Een veilingnummer aanvragen was iets te enthousiast maar een flink aantal potten jam zou moeten lukken.

Géén pitjes in de jam voor mij dus het langst was ik bezig met fruit zeven (pitjes tussen je tanden uitpulken is zo onsmakelijk..).
 
Dacht ik eerst nog moeilijk, gedoe met gewone suiker en inkoken enzo, maar nee hoor: 1 deel geleisuiker op 1 deel schoongemaakt fruit, koken, klaar!

Dus was ik veeeel eerder klaar dan gedacht.
Kon ik best een paar dekseltjes haken...
 







en een leuk jampottenlabel zoeken.
(deze komt van www.worldlabel.com)

Bijna zonde om open te maken..



Groetjes Janine

8 opmerkingen:

  1. Mmmm bramen, lekker hoor! Zelf jam maken is leuk. Zeker als je dat dan in zulke gezellige potjes verpakt. Je kan er zo mee naar een boerenmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk bramenjam en zeker zelfgemaakte. Zet ze zo in de winkel en ze vliegen de deur uit.

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zelf gemaakte jam smaak altijd net iets beter als uit de winkel en zeker met z'n mooi label en mutsje.

    groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm lekkere bramen! Zelf maakte ik er bramen ijsjes van. Ik vind die pitjes niet zo'n probleem, maar het fruit zeven is wel een goeie oplossing natuurlijk. Dankjewel Janine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk jam en wat een prachtige etiketten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En geweldige gehaakte dekseltjes! Vergeten....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wahahaa leuk die gehaakte dekseltjes. Ik heb ook kort geleden bramenjam gemaakt. Alleen die van mij heeft wel pitjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...