dinsdag 3 december 2013

Sinterklaascadeautje nr. 6

Als het over een poosje weer gaat sneeuwen
hier iets voor de koolmeesjes en spreeuwen...
Voor de vogeltjes verzin ik eigenlijk ieder jaar wel wat
Ik vind het altijd zo zielig voor ze als het gaat sneeuwen.
Bovendien vind ik dat gefladder in de tuin altijd leuk
(Guus, onze kat, is het daar ook ernstig mee eens, ha,ha)
Dit vogelvoerderservies is supersimpel te maken 
en ik vind het ook nog eens heel erg leuk!
Bij de kringloop (1 van mijn favoriete winkels) 
heb ik een kop en schotel op de kop getikt,
nou ja, een paar eigenlijk..
Superlijm had ik al in huis, 
is ook gewoon te koop bij de supermarkt natuurlijk,
en daar heb ik het kopje aan de buitenkant,
 tegenover het oor, mee ingesmeerd en die toen op de schotel geplakt.
 De kop even op de goede plaats houden zodat het niet verschuift
en dan is het eigenlijk al klaar!
Op het schoteltje zaadjes strooien en de vogeltjes kunnen aan tafel!
In het kopje kan natuurlijk ook pindakaas gesmeerd worden; dat schijnen koolmeesjes het éinde te vinden!

Touw er aan en ophangen maar, of cadeau geven natuurlijk.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik deze gewoon zelf houd;
of nee, ik maak er gewoon nog een...

Morgen cadeautje nr.7 alweer



Groetjes Janine

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...